Presentació de la cançó
Cançó amb aire de polca a la seva segona part que admet moltes variacions a mesura que puja el nivell de complexitat. És un recurs de gran utilitat per treballar els paràmetres d’inhibició i control així com la comunicació diàdica. La primera part, més lenta, es dramatitza amb els braços i les mans; la segona part, a ritme de polca, s’acompanya amb palmades o ballant en parelles agafats de les mans. És interessant repetir vàries vegades la cançó perquè d’aquesta forma s’exerciten les pautes rítmiques ( lent / ràpid) i la capacitat de control ( Per ex. parar atenció a les diferents parts de la cançó, esperar a canviar els moviments de forma adequada, no anticipar-se…) A les criatures els hi encanta repetir vàries vegades la mateixa cançó; en aquest joc de cant, música i ritme la repetició té un lloc privilegiat, els hi dona estabilitat i seguretat, els ajuda a consolidar aprenentatges, afavoreix la capacitat d’anticipació del que vindrà… en el joc de la sorpresa i l’encontre.
Canción con aire de polca en su segunda parte admite muchas variaciones a medida que se sube el nivel de complejidad. Es un recurso de gran utilidad para trabajar los parámetros de inhibición y control así como la comunicación diádica. La primera parte, más lenta, es dramatizada con los brazos y las manos; y la segunda parte, a ritmo de polca es acompañada con palmadas o bailando por parejas agarrados de las manos. Es interesante repetir varias veces la canción porque de esta manera se ejercita las pautas rítmicas (lento-rápido) y la capacidad de control (p.ej. prestar atención en las distintas partes de la canción, esperar a cambiar los movimientos de forma adecuada, no anticiparse,…).A las criaturas les encanta repetir varias veces la misma canción, en ese juego de canto, música y ritmo la repetición tiene un lugar privilegiado: les da estabilidad y seguridad, les ayuda a afianzar aprendizajes, favorece la capacidad de anticipación de lo que vendrá… en el juego de la sorpresa y del encuentro.