Totxana a totxana

Cançó amb aire de polca a la seva segona part que admet moltes variacions a mesura que puja el nivell de complexitat. És un recurs de gran utilitat per treballar els paràmetres d'inhibició i control així com la comunicació diàdica. La primera part, més lenta, es dramatitza amb els braços i les mans; la segona part, a ritme de polca, s'acompanya amb palmades o ballant en parelles agafats de les mans. És interessant repetir vàries vegades la cançó perquè d'aquesta forma s'exerciten les pautes rítmiques ( lent / ràpid) i la capacitat de control ( Per ex. parar atenció a les diferents parts de la cançó,  esperar a canviar els moviments de forma adequada, no anticipar-se...) A les criatures els hi encanta repetir vàries vegades la mateixa cançó; en aquest joc de cant, música i ritme la repetició té un lloc privilegiat, els hi dona estabilitat i seguretat, els ajuda a consolidar aprenentatges, afavoreix la capacitat d'anticipació del que vindrà... en el joc de la sorpresa i l'encontre.

Presentació de la cançó

Lletra en català i castellà

Escolta i descarrega

Col·labora!

Presentació de la cançó

Cançó amb aire de polca a la seva segona part que admet moltes variacions a mesura que puja el nivell de complexitat. És un recurs de gran utilitat per treballar els paràmetres d’inhibició i control així com la comunicació diàdica. La primera part, més lenta, es dramatitza amb els braços i les mans; la segona part, a ritme de polca, s’acompanya amb palmades o ballant en parelles agafats de les mans. És interessant repetir vàries vegades la cançó perquè d’aquesta forma s’exerciten les pautes rítmiques ( lent / ràpid) i la capacitat de control ( Per ex. parar atenció a les diferents parts de la cançó,  esperar a canviar els moviments de forma adequada, no anticipar-se…) A les criatures els hi encanta repetir vàries vegades la mateixa cançó; en aquest joc de cant, música i ritme la repetició té un lloc privilegiat, els hi dona estabilitat i seguretat, els ajuda a consolidar aprenentatges, afavoreix la capacitat d’anticipació del que vindrà… en el joc de la sorpresa i l’encontre.

 

Canción con aire de polca en su segunda parte admite muchas variaciones a medida que se sube el nivel de complejidad. Es un recurso de gran utilidad para trabajar los parámetros de inhibición y control así como la comunicación diádica. La primera parte, más lenta, es dramatizada con los brazos y las manos; y la segunda parte, a ritmo de polca es acompañada con palmadas o bailando por parejas agarrados de las manos. Es interesante repetir varias veces la canción porque de esta manera se ejercita las pautas rítmicas (lento-rápido) y la capacidad de control (p.ej. prestar atención en las distintas partes de la canción, esperar a cambiar los movimientos de forma adecuada, no anticiparse,…).A las criaturas les encanta repetir varias veces la misma canción, en ese juego de canto, música y ritmo la repetición tiene un  lugar privilegiado: les da estabilidad y seguridad, les ayuda a afianzar aprendizajes, favorece la capacidad de anticipación de lo que vendrá… en el juego de la sorpresa y del encuentro.

Escolta i descarrega la cançó

Lletra de la cançó

Lletra en català: Totxana a totxana

Totxana a totxana,

construeixo un castell,

tan alt, tan alt,

que arribi fins al sol.

 

I el sol quan plou,

s’amaga dins la casa,

fins que cau

un gran temporal,

xim pom, xim pom, xim pom, xim pom, xim pom, xim pom, xim pom, xim pom, xim pom (bis)

 

Lletra en castellà: Ladrillo a ladrillo

Ladrillo a ladrillo,

construyo un castillo,

tan alto, tan alto,

que llegue hasta el sol.

 

Y el sol cuando llueve,

se mete en su casa,

para taparse

del gran chaparrón.

chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom, chim pom (bis)